IBC 2018 - Cinematically

Go to content


IBC 2018
από τον Πάνο Γκόλφη - panosgolfis@gmail.com 



Η 51η διοργάνωση της IBC, της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής έκθεσης/συνέδριο για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και τα υπόλοιπα media, έγινε στο Αμστερνταμ στο διάστημα 13-18 Σεπτεμβρίου 2018. Δεν ήταν η μεγαλύτερη διοργάνωση όλων των εποχών καθώς ήταν ελαφρώς μειωμένα τα δημογραφικά σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Ο αριθμός των επισκεπτών έφτασε τους 55.884. Όπως και τα προηγούμενα 16 χρόνια, έτσι και φέτος, ο Πάνος Γκόλφης ήταν εκεί, για 17η συνεχόμενη χρονιά για να δει από κοντά όλες τις εξελίξεις των κινη-ματογραφικών εργαλείων και να πάρει μέρος στα πολλά κινηματογραφικά σεμι-νάρια/συζητήσεις αλλά και το πλουσιότατο κινηματογραφικό συνέδριο. 



Το αφιέρωμα που ακολουθεί, το μεγαλύτερο όπως πάντα στην ελληνική αγορά αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, θα σας δώσει όχι μια μικρή -όπως θέλει το κλισέ- αλλά μια μεγάλη, χορταστική γεύση του μεγαλύτερου και σπουδαιότερου ευρωπαϊκού event της δουλειάς μας, του κινηματογράφου/τηλεόρασης/δια-φήμισης. Παρεμπιπτόντως, πολλοί υποστηρίζουν ότι η IBC, η οποία φέτος συμπλήρωσε 51 χρόνια ζωής, δεν είναι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή διοργάνωση αλλά η μεγαλύτερη και σημαντικότερη παγκοσμίως! Και μπορεί αντικειμενικά να μην είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο αφού την πρωτιά την έχει πάντα -η κατά αρκετά μεγαλύτερη- NAB στην Αμερική, στο Λας Βέγκας, που διοργανώνεται κάθε Μάϊο, αλλά η IBC θεωρείται  για πολλούς, αλλά και προσωπικά, ως η σπουδαιότερη διοργάνωση, το κινηματογραφικό event αυτό όπου παρου-σιάζονται όλες οι σημαντικές εξελίξεις της δουλειάς μας.


Ο Πάνος Γκόλφης ήταν και φέτος, για 17η συνεχόμενη χρονιά, στο τεράστιο RAI Amsterdam, για να καλύψει δημοσιογραφικά την IBC 2018.






Οι φωτογραφίες αυτές δεν είναι τραβηγμένες νύχτα αλλά στις 7 το πρωί, την ώρα που οι χιλιάδες υπάλληλοι του RAI Amsterdam πιάνουν βάρδια κάθε πρωί ώστε να ετοιμάσουν το τεράστιο και δαιδαλώδες εκθεσιακό/συνεδριακό κέντρο που θα δεχθεί τους χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο. 



Ενα αφιέρωμα διαφορετικό από όλα τα άλλα
Αυτό το αφιέρωμα είναι όχι μόνο μεγαλύτερο και πλουσιότερο αλλά και εντελώς διαφορετικό από όλα τα άλλα. Ο λόγος είναι απλός. Μπορείτε να βρείτε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο δεκάδες, εκατοντάδες ίσως, σπουδαία ευρωπαϊκά και αμερικάνικα ρεπορτάζ και αφιερώματα στην IBC και στα καινούργια προϊόντα που παρουσιάστηκαν εκεί αλλά σε κανένα δεν θα βρείτε τόσο μεγάλη ανταπόκριση στη σημαντικότερη -κατά την ταπεινή μου άποψη- πλευρά της IBC, αυτή των συνεδρίων και σεμιναρίων. Με άλλα λόγια, ο γράφων θα σας παρουσιάσει πολύ περιληπτικά/περιεκτικά τα καινούργια κινηματογραφικά εργαλεία που παρουσιάστηκαν στην φετεινή διοργάνωση και στη συνέχεια θα δώσει πολύ μεγάλη σημασία και έκταση στην ανταπόκρισή του πλούσιου και αξιόλογου συνεδριακού/σεμιναριακού κόσμου της IBC. Προσωπικά, πάντα πίστευα, ότι η μαγεία και η ομορφιά της IBC, της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής διοργάνωσης για την τηλεόραση, τον κινηματογράφο και όλα τα άλλα media, δεν βρίσκεται μόνο μέσα στις πολλές και τεράστιες εκθεσιακές αίθουσες, στους ατελείωτους διαδρόμους και τα πολλά καφέ και εστιατόρια του εκθεσιακού RAI Amsterdam. Ο σημαντικότερος λόγος -πάντα κατά την ταπεινή μου άποψη- που κάνει την IBC ένα γεγονός μοναδικό όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον πλανήτη είναι το πλούσιο συνεδριακό/σεμιναριακό κομμάτι της. Ευτυχώς δεν έχω μόνο εγώ αυτή την άποψη, υπάρχουν χιλιάδες επισκέπτες απ'όλο τον κόσμο που πάνε κάθε Σεπτέμβρη στο Άμστερνταμ μόνο και μόνο για τα συνέδρια και τα σεμινάρια της IBC και όχι για την έκθεση και τα νέα προϊόντα που παρουσιάζονται εκεί. Αλλωστε, τώρα πια, με την ευκολία και την ταχύτητα που προσφέρει το διαδίκτυο, δεν είναι απαραίτητο να τεξιδέψεις μέχρι το Άμστερνταμ για να μάθεις για τις καινούργιες κάμερες και τα άλλα εργαλεία της δουλειάς μας. 




AJA
Με αλφαβητική σειρά ξεκινάμε από την εταιρεία AJA (προφέρεται Εϊ-Τζέϊ-Εϊ), γνωστή στους επαγγελματίες για τους πολύ καλούς κονβέρτορες και τις κάρτες βίντεο που σχεδιάζει και κατασκευάζει εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό που τράβηξε πολλά βλέμματα φέτος στο περίπτερο της AJA ήταν το HDR Image Analyzer, ένα καταπληκτικό εργαλείο που βάζει τάξη μια για πάντα στο HDR χάος που υπάρχει σήμερα λόγω άγνοιας. 

HDR Image Analyzer
Σε μία μικρή και κομψή συσκευή μεγέθους 1 RU το HDR Image Analyzer σου δίνει απόλυτο έλεγχο όλων των μορφών HDR δηλαδή HLG, PQ (Perceptual Quantizer), REC 2020, σε αναλύσεις από HD μέχρι 4K. Μέχρι τώρα ήταν πολύ δύσκολο να βρεις ένα αξιόπιστο εργαλείο monitoring και ανάλυσης της πολύπλοκης HDR παραγωγής και mastering. Η αγωνία για το τελικό αποτέλεσμα τελειώνει μια και καλή με το HDR Image Analyzer της AJA και της Colorfront Σε συνεργασία με την Colorfront το HDR Image Analyzer παρέχει τη δυνατότητα αξιοποίησης όλων των ειδών αρχείων, από αταλονάριστα log αρχεία μέχρι SDR (REC 709), PQ (ST 2084) και HLG και πλήρη υποστήριξη της απαιτητικής παλέτας του BT 2020 αλλά και του συμβατικού BT 709. Το καταπληκτικό αυτό εργαλείο της AJA και της Colorfront αποτελεί ένα απαραίτητο πια στοιχείο αν ασχολείσαι σοβαρά με HDR παραγωγή και mastering.


Σε μία μικρή και κομψή συσκευή μεγέθους 1 RU το HDR Image Analyzer σου δίνει απόλυτο έλεγχο όλων των μορφών HDR δηλαδή HLG, PQ (Perceptual Quantizer), REC 2020, σε αναλύσεις από HD μέχρι 4K.


Μέχρι τώρα ήταν πολύ δύσκολο να βρεις ένα αξιόπιστο εργαλείο monitoring και ανάλυσης της πολύπλοκης HDR παραγωγής και mastering. Η αγωνία για το τελικό αποτέλεσμα τελειώνει μια και καλή με το HDR Image Analyzer της AJA και της Colorfront 


Το καταπληκτικό αυτό εργαλείο της AJA και της Colorfront αποτελεί ένα απαραίτητο πια στοιχείο αν ασχολείσαι σοβαρά με HDR παραγωγή και mastering.


ARRI
Η αγαπημένη μας γερμανική εταιρεία όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος έκανε έντονη την παρουσία της στην αρχή του τεράστιου χωλ Νο.12 (το παλιό 11), το πιο κινηματογραφικό χωλ της IBC. Φέτος, το 2018, η ARRI δεν παρουσίασε νέα μοντέλα σε κάμερες και φώτα αλλά νέες προσθήκες, αναβαθμίσεις και βελτιώσεις στα ήδη υπάρχοντα προϊόντα της εταιρείας. Ο γνωστός σε όλους μας (και φίλος μου πια) product manager της μεγάλης οικογένειας Alexa, ο Μαρκ Σίπμαν Μιούλερ, μάς παρουσίασε το νέο software (version 3.0) για την Alexa LF (Large Frame) και μας διαβεβαίωσε ότι έχουν ξεκινήσει πια οι παραδόσεις των μηχανών στους αγοραστές τους παγκοσμίως, όπως επίσης και τα γυρίσματα των πρώτων ταινιών στο Χόλιγουντ με βασική/κύρια κάμερα την Alexa LF. Επίσης παρουσίασε αρκετά νέα βοηθήματα και αξεσουάρ. Ενα απ'αυτά ήταν το νέο βιζέρ/viewfinder EVF-2 για την Alexa LF.


Το μεγάλο booth της ARRI, στην αρχή, στην είσοδο, του μεγάλου χωλ 12, πρώην 11 πριν λίγα χρόνια, του πιο κινηματογραφικού χωλ της IBC



Στις παραπάνω φωτογραφίες ο Μαρκ Σίπμαν Μιούλερ, product manager της κάμερας Alexa δίνει προς
τους δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο την παραδοσιακή του ετήσια παρουσίαση/ενημέρωση, στη σκηνή του τεράστιου auditorium του RAI Amsterdam


EVF-2 view finder
Το νέο βιζέρ EVF-2 είναι OLED, ανάλυσης 1920x1080, υψηλής φωτεινότητας, υψηλού κοντράστ, με βελτιωμένο color-science, και βέβαια πολύ υψηλής ποιότητας, κάτι αναμενόμενο για αξεσουάρ της καλής γερμανικής εταιρείας. Με το νέο αυτό βιζέρ το νετάρισμα γίνεται πολύ ευκολότερα και αποτελεσματικότερα. Το EVF-2 δεν κάνει για τις άλλες Alexa παρά μόνο για την μεγάλη LF.




Το νέο ολοκαίνουργιο βιζέρ OVF-2 ειδικά σχεδιασμένο για τη μεγάλη Alexa LF (Large Frame) κάνει και το πιο δύσκολο νετάρισμα παιχνιδάκι.


LMB 6x6 matte box
Ενα άλλο νέο προϊόν που είδαμε στο μεγάλο και -πάντα γεμάτο κόσμο- booth της ARRI ήταν το νέο μεγάλο μέτμποξ της εταιρείας, το LMB 6x6. Πρόκειται για ένα μεγάλο matte box για φίλτρα 6.6 x 6.6 ιντσών, πολύ ελαφρύ για το μέγεθός του και βέβαια πιστό στην παράδοση της ARRI να κατασκευάζει πολύ υψηλής ποιότητας matte boxes! Για να είμαι ακριβέστερος, την ποιότητα που θα βρείτε σε ένα μέτμποξ της ARRI δεν πρόκειται να την συναντήσετε σε κανένα άλλο, καμιάς άλλης εταιρείας! Όποιος έχει χρησιμοποιήσει κάποιο μέτμποξ ARRI καταλαβαίνει πολύ καλά τί εννοώ. Αυτός βέβαια είναι και ο λόγος για τον οποίο ένα μέτμποξ της ARRI είναι κατά πολύ ακριβότερο από κάθε άλλο της αγοράς.

    

Το νέο ολοκαίνουργιο μεγάλο μέτμποξ της ARRI ακολουθεί πιστά την παράδοση της γερμανικής εταιρείας στην πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής και λειτουργίας.


OCU-1 operators control unit
Αλλο ένα πολύ λαχταριστό αξεσουάρ που είδαμε στην IBC 2018 ήταν το ολοκαίνουργιο OCU-1 της ARRI, το οποίο σχεδιάστηκε για να συνεργάζεται με τα ασύρματα follow focus units της εταιρείας για να κάνει τη ζωή μας πολύ πιο εύκολη και ειδικά τη ζωή των focus pullers/1st ACs. Το OCU-1 (Operator's Control Unit) είναι ένα συμπληρωματικό βοήθημα του WCU-4 lens control system, και απευθύνεται σε χειριστές Alexa Mini για να τους δίνει τη δυνατότητα να παίρνουν όποια στιγμή θέλουν τον άμεσο έλεγχο του φακού στο χέρι τους. Με πιο απλά λόγια, το νέο αυτό εργαλειάκι κάνει στην πραγματικότητα άμεσο, στιγμιαίο over-ride τις ρυθμίσεις του ασύρματου lens control unit WCU-4 δίνοντας άμεσα τον απόλυτο έλεγχο στο οπερατέρ όταν αυτός καδράρει.  




Το νέο, μικρό, λαχταριστό OCU-1 που έρχεται να κάνει πολύ ευκολότερη τη ζωή των οπερατέρ κάνοντας άμεσα over-ride το ασύρματο follow focus unit.


CP-2 bridge plate
Αλλο ένα ολοκαίνουργιο αξεσουάρ που λανσάρισε η ARRI φέτος στο Αμστερνταμ ήταν το μικρό, συμπαγές, πανέμορφο bridge plate CBP-2 ειδικά για την μικρή Alexa. Είναι μικρό, ελαφρύ, για χρήση με 15άρια rods και με τη δυνατότητα να μεταμορφώνεται πολύ γρήγορα και εύκολα σε studio mode. Και εδώ, και στην περίπτωση του bridge-plate, η ποιότητα ARRI φωνάζει και σου δίνει αυτή την γνωστή ευχαρίστηση και απόλαυση που έχεις κάθε φορά που έχεις στα χέρια σου ένα αξεσουάρ της ARRI. Τα μέταλλα, τα πλαστικά, τα λάστιχα, οι δερματίνες, οι βίδες, οι ροζέτες, όλα τα υλικά κατασκευής σε όλα αυτά τα βοηθήματα/εργαλεία είναι αξεπέραστης ποιότητας. Ο σχεδιασμός τους, η κατασκευή τους, η βαφή τους, το φινίρισμά τους, είναι πραγματικά κορυφαία. Αρκεί να πιάσετε ένα ανταγωνιστικό κινέζικο εργαλείο για να καταλάβετε τί εννοώ. Το κάθε τι που φτιάχνει η ARRI, μπορεί να είναι 10 φορές ακριβότερο από τον ανταγωνισμό και ειδικά τον κινέζικο, όμως ό,τι αγοράσεις από την ARRI και το πιάσεις στο χέρι σου, σου δίνει αμέσως την σχεδόν απόλυτη σιγουριά ότι -αν δεν το χάσεις- θα το έχεις πάντα μαζί σου, για όλη σου τη ζωή!




Το νέο, μικρό και ευέλικτο bridge plate CBP-2 φορεμένο σε μία Alexa Mini δίνει τη δυνατότητα να αλλάξει πολύ γρήγορα σε κατάσταση studio mode.


Stellar lighting control app
Ισως το σημαντικότερο προϊόν που παρουσίασε η ARRI στην IBC 2018 ήταν το Stellar, το πολυαναμενόμενο application ελέγχου φωτισμού για φώτα της γερμα-νικής εταιρείας όπως τα SkyPanel και τα L-Series. Το νέο αυτό app της ARRI είναι κατάλληλο για συσκευές τηλεφώνου iOS και Android και βέβαια για tablets.
To Stellar αξιοποιεί τα DMX και RDM που είναι ενσωματωμένα στα SkyPanel και L-Series και δίνει στον χρήστη τον απόλυτο έλεγχο με πάρα πολύ απλό τρόπο, μέσα από πανέμορφα, κατανοητά γραφικά του app στην οθόνη του κινητού του ή του tablet του. Αυτό που προσωπικά μου άρεσε πολύ ήταν η δυνατότητα του Stellar να κάνει import ένα lighting plot image κι'εσύ να ορίσεις αμέσως τα φώτα σου από το σχέδιο κατευθείαν πάνω στην δισδιάστατη απεικόνιση του Stellar και να κάνεις έτσι τις ρυθμίσεις σου άμεσα και πολύ εύκολα χωρίς να ψάχνεις τα σχέδιά σου, χωρίς να ανατρέχεις στα χαρτιά σου για τον αύξοντα αριθμό των φωτιστικών και τη θέση τους στο σχεδιάγραμμα. Απλά κάνεις tap και ελέγχεις άμεσα ό,τι θέλεις.





  
   go to page 2


Cinematically, Palaiologou 17, Athens, Greece - All items on this website are Copyright 2020, all rights reserved. All trademarks are property of their respective owners. This website uses remarketing services to advertise on third party websites to previous visitors to our site. You can opt out at any time by changing cookie settings or sending e-mail at panosgolfis@gmail.com Website powered by Nihonjin Samurai
Back to content